
U prošlom članku objavljenom na stranicama našeg lokalnog volonterskog centra pisali smo o mogućnostima volontiranja. Mogućnosti smo, s obzirom na djelokrug naše organizacije, podijelili na nacionalne i međunarodne. Kad govorimo o međunarodnom volontiranju uglavnom je tu riječ o Erasmus+ projektima koji mogu biti za mlade do 30 godina ili za osobe koje rade s mladima kad sudionici mogu biti i stariji od 30 godina. Kroz međunarodna usavršavanja smještaj, hrana i putovanje je gotovo uvijek financijski pokriveno od strane organizatora (osim eventualnog sufinanciranja putovanja). Nakon svakog Erasmus+ projekta (razmjene mladih, treninga ili volonterske službe) sudionik ima pravo dobiti Youthpass. Youthpass je potvrda neformalnog obrazovanja te služi kao alat prepoznavanja rezultata neformalnog učenja u Erasmus+ projektima. Sastoji se od popunjavanja 8 kompetencija koje je sudionik razvio ili poboljšao kroz sudjelovanje na gore navedenim aktivnostima.
Proces praćenja kompetencija stečenih kroz volontiranje nastao je kao odgovor na potrebu da se upravo te kompetencije učine vidljivima i korisnima za nastavak osobnog obrazovanja i podizanje zapošljivosti. Ujedno, priznavanje kompetencija stečenih kroz volontiranje ima važnu ulogu u podržavanju motivacije za volontiranje
Potvrda o kompetencijama stečenim volontiranjem vrlo je slična Youthpassu na način da se sastoji od ispunjavanja 8 ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje razvijenih i/ili naučenih kroz volonterski angažman: komunikacija na materinskom jeziku, komunikacija na stranim jezicima, matematička kompetencija i osnovne kompetencije u prirodoslovlju i tehnologiji, digitalna kompetencija, kompetencija učiti kako učiti, socijalna i građanska kompetencija, incijativnost i poduzetnost, kulturna svijest i izražavanje.
Potvrdu o kompetencijama mogu dobiti volonteri koji volontiraju u Hrvatskoj uz sljedeće uvjete: ako se radi o dugoročnom volontiranju na tjednoj osnovi u razdoblju od najmanje 3 mjeseca bez prekida. Također, dobrobit od izdavanja Potvrde o kompetencijama imaju i volonteri i organizatori volontiranja. „Namjera Potvrde je pružiti podršku volonteru/ki u prepoznavanju svojih znanja, vještina i pripadajuće samostalnosti i odgovornosti stečenih volonterskim iskustvima, kako bi njima mogao/la poboljšati i upotpuniti svoj životopis te se bolje predstaviti potencijalnim poslodavcima. Ujedno, Potvrda može koristiti kao dodatni izvor informacija za dopunsku ispravu o studiju (diploma supplement), te u daljnjem procesu obrazovanja. Također, Potvrda doprinosi prepoznavanju neformalnog i informalnog učenja volonterskim angažmanom. Za organizatore volontiranja, Potvrda o kompetencijama stečenim kroz volontiranje je sjajna prilika korištenja europskog sustava vrednovanja i priznavanja njihovog rada“ (Vodič za organizatore volontiranja i volontere, 2013:3)
Kroz projekt „Volontiram, činim razliku!“ veliki će naglasak biti upravo na Potvrdi o kompetencijama stečenim kroz volontiranje, kako za volontere tako i za organizatore volontiranja. Dosadašnjim radom došli smo do zaključka da: Potvrda o kompetencijama nije dovoljno prepoznata (volonteri ne znaju da imaju pravo na potvrdu ni u kojim situacijama, organizatori volontiranja nisu informirani o Potvrdi i sl.). Stoga ćemo kroz gore navedeni projekt provoditi radionice za mlade/učenike/volontere o Potvrdi o kompetencijama te ih informirati o njihovim pravima na istu, što je Potvrda, čemu služi, kako ju ispunjavati i sl. . Isto tako ćemo provoditi edukacije za organizatore volontiranja kako bi znali kad i kako izdati volonterima Potvrdu te što to u konačnici znači za jedne i za druge.
Za više informacija konzultirajte Vodič za organizatore volontiranja i volontere. Također nam se s dodatnim pitanjima uvijek možete obratiti na e-mail: vck@vallis-colapis.hr ili putem FB
*kroz projekt „Volontiram, činim razliku!“ promoviramo, informiramo i educiramo o volonterstvu, poboljšavamo i razvijamo vještine, znanja i kompetencije volontera i organizatora volontiranja te potičemo umrežavanje. Projekt financira Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku u iznosu od 90.000,00 kn u razdoblju od 1.8.2018. do 31.7.2019., a partneri su Gradovi Ozalj i Duga Resa, te Općina Lasinja.